Hoe kunnen we beter lobbyen voor onze leden?

BMZM, de Beroepsvereniging voor Mantelzorgmakelaars, vroeg MarktCheck om een ledenonderzoek onder haar leden te doen. Het doel was om meer inzicht in de bedrijfsvoering van de leden te krijgen. Zoals: hoeveel mantelzorgers helpen onze leden? Hoeveel mantelzorgmakelaars doen dit naast hun baan? Welke ziektekostenverzekeringen vergoeden deze kosten? Welke uurtarieven worden gehanteerd?

Om het de leden gemakkelijker te maken deze vragen te beantwoorden, hebben we allereerst een invulhulp ontwikkeld waarmee ze hun gegevens konden ordenen. Vervolgens was er de vragenlijst, die naadloos aansloot op deze invulhulp.

Nu weet de BMZM veel beter hoe de leden er zakelijk voor staan. En kan zij onderbouwd en ferm hun belangrijke werk onder de aandacht brengen bij het Ministerie van VWS, de Vereniging van Nederlandse Gemeenten en andere relevante partijen.

Opdrachtgever: BMZM, Beroepsvereniging voor Mantelzorgmakelaars

Wat kost een medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO)?

Wat kost een medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO)?

Vaak krijg ik de vraag wat zo’n medewerkerstevredenheidsonderzoek nu kost? In dit blog neem ik jullie mee langs de factoren die van invloed zijn op de prijs van een medewerkerstevredenheidsonderzoek. De vraag naar de prijs is in ieder geval een onderwerp waarover een...

Lees meer
Medewerkersonderzoek zélf is al een interventie

Medewerkersonderzoek zélf is al een interventie

Een medewerkersonderzoek wordt vaak gehouden om zicht te krijgen op welke HR-interventies er nodig zijn. Naar mijn mening is het onderzoekstraject zélf al een interventie voor de organisatie. In dit artikel beschrijf ik mijn kijk hierop.   Het doen van onderzoek...

Lees meer
Stel hier je vraag